Rynek biur podróży w Polsce
Spis Treści - Table of Contents
Rynek biur podróży w Polsce, Maria Byszewska-Dawidek, Mirosław Nalazek, Warszawa 2016, ss. 134
ISBN 978-83-63469-12-2
Cena brutto: 52,50
Rynek biur podróży na świecie jest pojęciem umownym, gdyż w rzeczywistości łączy zagadnienia dotyczące wielu rynków, które mogą mieć różny zasięg i znaczenie. Należy zauważyć, że pojęcie kształtuje się inaczej w przypadku sektora agencji turystycznych,
a inaczej w przypadku organizatorów turystyki – czyli touroperatorów. Najczęściej rynkiem, na którym działają poszczególni touroperatorzy jest cały kraj, a w odniesieniu do agencji turystycznych może to być region, miasto czy nawet jego część.
W przypadku wielkich międzynarodowych turystycznych agencji sieciowych i internetowych biur podróży można mówić o rynku globalnym. Z kolei wielkie europejskie grupy touroperatorskie działają na międzynarodowym rynku regionalnym. W jednym i drugim przypadku składają się one z rynków krajowych.
z Uwag metodologicznych
Dodaj do koszyka