Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula (Vistula University Working Papers)
Spis treści wg numerów
Nr 66(3)2019 Architektura
SPIS TREŚCI
- Meandry współczesnej odbudowy – Krystyna Guranowska-Gruszecka .....................5
- Wzorce harmonii opartej na geometriach nieeuklidesowych w architekturze współczesnej (Część II) – Marta Tobolczyk ........................................................18
- Free forms of European skyscrapers – Joanna Pietrzak, Anna Stefańska ................31
- Architecture and labor. Heritage of Praga in Warsaw as a legacy of economic development – Katarzyna Sadowy ....................................................................41
- Wspólne przestrzenie transportowe w miastach na przykładzie Saint Germain-en-Laye, Reims i Strasbourg – Piotr Pecenik ...........................................................51
- Materiały stosowane w nurcie budownictwa naturalnego – Michał Gołębiewski .........63
- Architektura szczęścia – studium oddziaływania na zmysły człowieka poprzez percepcję przestrzeni mieszkalnej – Magdalena Humeniuk ...................................72
- Kurpiowszczyzna – struktura osadnictwa w okresie 45-lecia powojennego – Agnieszka Starzyk .........................................................................................................80
TABLE OF CONTENTS
- Contemporary reconstruction meanders – Krystyna Guranowska-Gruszecka ............5
- Patterns of harmony based on Non-Euclidean geometry in contemporary architecture (Part II) – Marta Tobolczyk ..............................................................................18
- Free forms of European skyscrapers – Joanna Pietrzak, Anna Stefańska ................31
- Architecture and labor. Heritage of Praga in Warsaw as a legacy of economic development – Katarzyna Sadowy ....................................................................41
- Shared transport spaces in cities as Saint Germain-en-Laye, Reims and Strasbourg – Piotr Pecenik .................................................................................................51
- Materials used in the natural building trend – Michał Gołębiewski .........................63
- Architecture of happiness – study of impact on human senses trough the perception of residential space – Magdalena Humeniuk ......................................................72
- Kurpie – the structure of settlement during the post-war 45 years – Agnieszka Starzyk .........................................................................................................80
Nr 65(2)2019 Filologia
TABLE OF CONTENTS
- BRITISH HERITAGE FILMS IN THE 1980S AND 1990S – Andrzej Weseliński ......5
- READER’S MEANDERS: VIRGINIA WOOLF’S ESSAYS – Irena Księżopolska .......16
- STUDIES IN MADNESS: REALITY AND SUBJECTIVITY IN ALAN MOORE’S PROVIDENCE, AMBROSE BIERCE’S “AN INHABITANT OF CARCOSA” AND ROBERT W. CHAMBERS’ “THE REPAIRER OF REPUTATIONS” – Maciej Sulmicki ............36
- TRANSICIÓN Y DECADENCIA EN EL TEATRO ALTERNATIVO O VANGUARDISTA ESPAÑOL Y POLACO – Katarzyna Kacprzak ..................................................46
SPIS TREŚCI
- Brytyjskie filmy nurtu dziedzictwa kulturowego w latach 80.tych i 90.tych – Andrzej Weseliński ....................................................................................5
- Wędrówka czytelnika: eseje Virginii Woolf – Irena Księżopolska ....................16
- Studia w szaleństwie: rzeczywistość i jej postrzeganie w Providence Alana Moore’a, „Mieszkańcu Carcosy” Ambrose’a Bierce’a i „Naprawiaczu reputacji” Roberta W. Chambersa – Maciej Sulmicki ...................................................36
- Transformacja i dekadencja w hiszpańskim i polskim teatrze alternatywnym/awangardowym – Katarzyna Kacprzak .................................46
Nr 64(1)2019 Filologia
TABLA DE CONTENIDOS
- LA ENSEÑANZA DEL ESPAÑOL FUERA DE ESPAÑA: SUS PRIMEROS PROFESORES, MÉTODOS Y EVOLUCIÓN – Małgorzata Koszla-Szymańska ...............................5
- EL ANÁLISIS DE ERRORES EN LA ENSEÑANZA POLACA DEL INGLÉS FRENTE A LOS ESTUDIOS DE ERRORES DE ESPAÑOL LENGUA EXTRANJERA – Magdalena Adamczyk ...............................................................................................28
- DESARROLLO DE LA ORALIDAD DIRIGIDA EN ESPAÑOL COMO SEGUNDA LENGUA, MEDIANTE EL EMPLEO DEL TEXTO AUDIOVISUAL. UNA EXPERIENCIA PEDAGÓGICA – Andria I. García Méjica .......................................................40
- DESARROLLO DE LA COMPRENSIÓN DEL TEXTO AUDIOVISUAL INEMATOGRÁFICO EN CLASES DE ESPAÑOL COMO SEGUNDA LENGUA. EXPERIENCIA PEDAGÓGICA – Norma C. Delgado Semanat, Andria I. García Méjica ..................................55
- EL ANÁLISIS MULTIMODAL PARA EL TRATAMIENTO A VALORES DESDE LA CLASE DE ELE/EL2 – Malena Rodríguez Rodríguez, Bárbara C Bécquer Rebaza, María Josefa Martell Dantín ................................................................................65
- UNA VERDAD APROXIMADA EN EL TRÍPTICO DE LA NARCORREALIDAD MEXICANA: LA NARCOCULTURA, LOS TESTIMONIOS SOCIO-LITERARIOS, EL LENGUAJE – Maja Zawierzeniec .................................................................73
SPIS TREŚCI
- Nauczanie języka hiszpańskiego poza granicami Hiszpanii: jego pierwsi wykładowcy, metody i ich ewolucja – Małgorzata Koszla-Szymańska ................5
- Analiza błędów w polskim nauczaniu angielskiego wobec analizy błędów w hiszpańskim jako języku obcym – Magdalena Adamczyk ...............................28
- Rozwój mowy ustnej na zajęciach języka hiszpańskiego jako języka drugiego z wykorzystaniem tekstu audiowizualnego. Z doświadczenia nauczycieli – Andria I. García Méjica ..........................................................................................40
- Rozwój umiejętności rozumienia filmowego tekstu audiowizualnego na zajęciach języka hiszpańskiego jako języka drugiego. Z doświadczenia nauczycieli – Norma C. Delgado Semanat, Andria I. García Méjica ...............................................55
- Multimodalna analiza wartości w języku hiszpańskim jako języku obcym (ELE) i jako języku drugim (EL2) – Malena Rodríguez Rodríguez, Bárbara C. Bécquer Rebaza, María Josefa Martell Dantín ...........................................................65
- Niepełna prawda w tryptyku meksykańskiej rzeczywistości narco: narcocultura, świadectwa społeczno-literackie, język narco – Maja Zawierzeniec .................73
TABLE OF CONTENTS
- Teaching Spanish as a foreign language: the first teachers and the evolution of teaching methods – Małgorzata Koszla-Szymańska ........................................5
- Error Analysis in the Teaching of English to Polish Students Compared with the Error Analysis of Spanish as a Foreign Language – Magdalena Adamczyk .........28
- Development of the Orality Directed in Spanish as a Second Language, Through the Use of the Audiovisual Text. A Pedagogical Experience – Andria I. García Méjica ....................................................................................................40
- Development of the Understanding of the Cinematographic Audiovisual Text in Spanish Classes as a Second Language. Pedagogical Experience – Norma C. Delgado Semanat, Andria I. García Méjica ...................................................55
- Multimodal Analysis of the Treatment of Values in Spanish as a Second Language (ELE) and Spanish as a Second Language (EL2) – Malena Rodríguez Rodríguez, Bárbara C. Bécquer Rebaza, María Josefa Martell Dantín ................................65
- Approximate Truth in the Triptych of Mexican Narcoreality: Narcoculture, Socio-literary Testimonies, Language – Maja Zawierzeniec ....................................73